Parkeren in betaalzones : de dienstenvergunning

Een dienstenvergunning is een vergunning die geldig is voor een jaar. Deze kan worden aangevraagd door iemand die in Zwijndrecht is geregistreerd als arts of verloskundige. Dit blijkt uit inschrijving bij de Kamer van Koophandel. Een dienstenvergunning is geldig voor alle zones voor betaald parkeren, want een arts of verloskundige heeft klanten in de gehele gemeente.

Wanneer heb ik een dienstenvergunning nodig?

U heeft een dienstenvergunning nodig als u gebruik wilt maken van de mogelijkheid om structureel een vergunning te hebben om te mogen parkeren in de zones voor betaald parkeren binnen de gemeente Zwijndrecht.

Hoe vraag ik een dienstenvergunning aan?

Een aanvraag voor dienstenvergunning kan uitsluitend worden gedaan tijdens openingstijden bij de balie van het gemeentehuis. Maak voor het langskomen bij de balies een afspraak.

Afspraak maken

Hoe lang duurt het voor ik mijn dienstenvergunning krijg?

Als u aan alle voorwaarden voor een dienstenvergunning voldoet en de kosten heeft betaald, geven wij deze indien mogelijk direct af. Als er bijzonderheden zijn duurt de aanvraag langer, maar maximaal 6 weken.

Hoe werkt de dienstenvergunning?

U mag met de dienstenvergunning parkeren op een parkeerplaats in de zone voor betaald parkeren. U legt de kaart duidelijk zichtbaar en leesbaar achter de voorruit van de auto.

Let op: u riskeert een boete als de kaart niet duidelijk zichtbaar of niet duidelijk leesbaar achter de voorruit van de auto ligt. Verder is de dienstenvergunning persoonsgebonden, iemand anders mag geen gebruik maken van uw dienstenvergunning!

Kan mijn dienstenvergunning worden verlengd?

De dienstenvergunning wordt automatisch verlengd met een jaar. U krijgt de dienstenvergunning kort voor het nieuwe jaar met een factuur toegestuurd.

Voorwaarden

Voor het aanvragen van een dienstenvergunning moet u arts of verloskundige in de gemeente Zwijndrecht zijn en als zodanig zijn geregistreerd bij de Kamer van Koophandel.

Een dienstenvergunning kost € 150,-.

Aanvraag

Gemeente Zwijndrecht, Gemeentewinkel, 14 078, gemeente@zwijndrecht.nl

Meenemen

• Een geldig legitimatiebewijs