Praat met de raad: Fred Loos (ABZ) en Freek Hartmeijer (ZPP)

Dit is een bericht van de Zwijndrechtse politike partije ABZ en ZPP

Praat met de raad

Fred Loos, fractievoorzitter ABZ en Freek Hartmeijer, fractievoorzitter ZPP

Een asielzoekerscentrum in Zwijndrecht

De laatste weken heeft u veel kunnen lezen over de komst van een AZC. Eerder hebben wij u bericht over de komst en hoe de ZPP en ABZ daar tegenover staan. Ook heeft u kunnen lezen hoe wij gezegd hebben liever niet maar als het dan toch moet (Spreidingswet) dan zijn dit onze eisen, wensen en bedenkingen.

Vorige week is in de raad uitgebreid gesproken over wat elke partij graag zou zien en hoe dit te verwoorden in het raadsvoorstel. Het initiatief daartoe is genomen door ABZ, VVD en ZPP. Na enige aanpassing van wat wij eerder gesteld hebben, zijn wij akkoord gegaan met deze eisen, wensen en bedenkingen.

Wensen en bedenkingen van de gehele raad, omdat wij uiteindelijk met alle in de raad vertegenwoordigende partijen tot één document hebben weten te komen. Wat vervolgens door het college meegenomen wordt richting het COA. Wensen en bedenkingen die vastgelegd kunnen gaan worden in de overeenkomst en de werkafspraken tussen de Gemeente en het COA.

Als u precies wil lezen wat de raad unaniem besloten heeft lees amendement 3  op www.raadzwijndrecht.nl bij de vergaderstukken van 27 februari.

Je kunt reageren op onze Facebook-pagina van de gemeente Zwijndrecht of  www.facebook.com/abzwijndrecht/  of via e-mail f.loos@zwijndrecht.nl  of ggf.hartmeijer@zwijndrecht.nl