Zwijndrecht doneert 45.000 euro voor Marokko

De gemeente Zwijndrecht doneert 45.000 euro voor hulp aan de slachtoffers van de aardbeving in Marokko.

Veel Zwijndrechtenaren hebben familie en vrienden in het getroffen gebied. Daarom hebben het college van burgemeester en wethouders en de gemeenteraad besloten om 1 euro per inwoner van Zwijndrecht te doneren aan het Rode Kruis. De hulpverleningsorganisatie is meteen in actie gekomen en verleent medische hulp, psychosociale hulp en eerste hulp in onder andere de stad Marrakech en de provincie Taroudant ten zuiden van de stad.

'Zwijndrecht leeft mee'
Burgemeester Edo Haan: "De aardbeving in Marokko heeft diepe sporen achtergelaten. Gewonden, vermisten en doden. De noden zijn hoog en het verdriet is groot. Wij leven mee met de getroffen mensen, hun familie en vrienden. Daarom zijn het college en de gemeenteraad samen tot dit initiatief gekomen. In woord en gebaar willen we ons hart laten spreken. Zwijndrecht leeft mee."