Praat met de raad: Daan Spanjersberg (VVD) en Fred Loos (ABZ)

Dit zijn berichten van de Zwijndrechtse politieke partijen

Praat met de raad

Daan Spanjersberg

Fractievoorzitter VVD

De vakanties zitten erop en hoe nu verder

Nu de vakanties erop zitten starten ook wij als raadsleden weer met ons politieke werk. Nog genoeg te doen en een onderwerp dat ons bezighoudt is de komende periode uiteraard de woningbouw, want hoe krijgen we die op gang. Zwijndrecht heeft qua percentage (ruim 30%) voldoende sociale woningen. Zeker als we dit afzetten tegen de ons omliggende gemeenten die daar hun steentje toch echt meer aan mogen bijdragen.  We zoeken het dan ook in nieuwbouw in het middensegment en willen daarmee doorstroming verwezenlijken. Dat valt niet mee en we begrijpen dat men een groot huis waar je op een gegeven moment nog met 2 of alleen woont niet zomaar opgeeft. Maar we hebben een woningbouw opgave en bijna alle grasveldjes zijn inmiddels volgebouwd. We zullen naar ons idee toch moeten onderzoeken wat er in het buitengebied gebouwd kan worden, want Zwijndrecht komt huizen tekort. Voor onze jeugd en voor mensen die we moeten opvangen omdat we die verplichting nu eenmaal hebben.

Reageren kan op Facebook gemeente Zwijndrecht  of mail deh.spanjersberg@zwijndrecht.nl

Fred Loos

Fractievoorzitter ABZ

De aanleg van de Parkboerderij Kiboehoeve krijgt vorm

Vorige week hebben wij als raad een kijkje mogen nemen op het terrein van de Kiboehoeve hoe de voortgang verloopt. Mogelijk rijdt u er regelmatig langs? Waar de bedrijvigheid eerst op gang moest komen verandert het uitzicht nu bijna dagelijks.

Wij  kunnen u vertellen dat het er zeer fraai uit gaat zien en dat volgens de planning op dierendag 4 oktober de dieren weer terug verhuizen. Het zal best wennen worden voor de dieren en voor u. De inrichting is compleet veranderd en allemaal nieuwe verblijven. Verblijven die vele jaren mee zullen gaan doordat bijvoorbeeld er geen hout meer tot de grond doorloopt. Opspattend water heeft hierdoor geen invloed meer.

De nieuwe speeltoestellen, uitgezocht door de kinderburgemeester en de ambassadeurs zien er ook mooi uit.

4 oktober een datum om in uw agenda te zetten om daarna een bezoekje te brengen aan de Kiboehoeve. De dieren zijn dan terug, het groen gaat dan nog aangelegd worden. Daarvoor is het nu te warm. Volgend jaar volgt dan de officiële opening.

Reageren kan op Facebook gemeente Zwijndrechtwww.facebook.com/abzwijndrecht/ via e-mail f.loos@zwijndrecht.nl