Vredesvlag bij gemeentehuis en gemeentewerf

De vreselijke gebeurtenissen in het Midden-Oosten raken ons allemaal diep. Het is afschuwelijk en barbaars hoeveel slachtoffers er vallen en zijn gevallen bij deze explosie van geweld tussen Palestijnen en Israëli's. Ons medeleven gaat uit naar alle getroffenen in het gebied en hun dierbaren.
De situatie treft ons in het hart en doet ons tot groot verdriet opnieuw beseffen op hoeveel plekken in de wereld onschuldige burgers in een oorlogssituatie zitten. Het aantal gewelddadige conflicten in de wereld neemt toe.

Vredesvlag

Als gemeente Zwijndrecht kiezen we niet voor oorlog, maar voor vrede en menslievendheid, wereldwijd. Daarom heeft het college van burgemeester en wethouders besloten vanaf donderdag 12 oktober de vredesvlag bij het gemeentehuis en op de gemeentewerf te hijsen. Deze vlag komt in plaats van de vlag van Oekraïne. Alleen vrede geeft ruimte om verschillen te zien en elkaar te respecteren. Alleen vrede leidt tot een diverse, sterke en veilige samenleving.