Praat met de raad: Daan Spanjersberg (VVD), Fred Loos (ABZ) en ChristenUnie-SGP

Dit is een bericht van de Zwijndrechtse politieke partijen

Praat met de raad

Daan Spanjersberg

Fractievoorzitter VVD

Waar gaan we met die rotzooi nou naartoe?

Wat ons in Zwijndrecht bezighoudt is het afval, het starten met een nieuw systeem gaat  met horten en stoten en veel inwoners maken zich er zorgen over. Terecht want niet iedereen houdt zich aan de nieuwe regels. Toch moeten we deze doorzetten om zo het scheiden van afval voor elkaar te krijgen en de hoeveelheid restafval te verminderen. Het lijkt er nu al op dat we daarin gaan slagen. Betekent wel meer handhaving en optreden daar waar het niet goed gaat. We zijn niet van de regeltjes, maar als we iets afspreken moeten we er ons wel aan houden en anders moeten we optreden. Daar zal de komende tijd veel aandacht voor zijn, ziet u toch weer afval naast de bakken meldt dit bij Fixi. Wij houden u op de hoogte wat er gebeurt en houdt u ons op de hoogte van wat goed gaat en wat beter kan dan gaan we gezamenlijk er een sterker, schoner en beter Zwijndrecht van maken.

Reageer op  Facebook gemeente Zwijndrecht  of mail deh.spanjersberg@zwijndrecht.nl

Fred Loos

Fractievoorzitter ABZ

Wauw! Wat mooi om mee te maken!

Op Werelddierendag, 4 oktober, opende de Kinderboerderij opnieuw haar deuren, en wat een prachtige ervaring was dat!

Eerder hadden we al geschreven over de veranderingen die vanaf de "overkant" te zien waren, maar nu konden velen, waaronder opa's, oma's, ooms, tantes, vaders, moeders en kinderen, daadwerkelijk de nieuwe kinderboerderij komen bekijken.

Het is geweldig om te zien dat iedereen verheugd is dat de kinderboerderij weer open is en tevreden is met de aanpassingen, zoals de speeltuin. Deze speeltuin is voorzien van speeltoestellen die zijn uitgekozen door onze kinderburgemeester en kinderambassadeurs, en dat bleek een uitstekende keuze gezien het gebruik ervan vorige week.

Hoewel we de dieren niet kunnen vragen wat ze van hun nieuwe verblijven vinden, lijkt het erop dat ze tevreden zijn met hoe ze zijn ondergebracht.

De poffertjes en popcorn waren een groot succes en er vormde zich al snel een lange rij van mensen die van deze lekkernijen wilden genieten. We willen graag iedereen bedanken die heeft bijgedragen aan dit succes. Chapeau!

Je kunt reageren op onze Facebook-pagina van de gemeente Zwijndrecht, www.facebook.com/abzwijndrecht/, of per e-mail naar f.loos@zwijndrecht.nl.

ChristenUnie-SGP

Wij zijn diep getroffen door het geweld in Israël!

Wij zijn, met velen in Zwijndrecht, diep getroffen door het geweld wat is uitgebarsten in Israël. In Zwijndrecht is afgelopen week besloten om de vredesvlag op te hangen. De ChristenUnie-SGP had graag gezien dat we in Zwijndrecht, net als in zoveel andere steden en dorpen over de gehele wereld, de Israëlische vlag zouden hangen. Wereldwijd spreken steden, instellingen zoals de EU en ook onze Rijksoverheid hun steun uit aan de onschuldige inwoners van Israël en alle met hen verbonden familieleden en vrienden. Deze internationale golf van verontwaardiging over de wijze waarop Hamas nu deze oorlog is gestart, zouden wij met het geweldloze teken van een Israëlische vlag willen beantwoorden.

De Israëlische vlag wappert als teken van verbondenheid met alle onschuldige slachtoffers, ongeacht hun religie of achtergrond in Israël en in Gaza, op een festivalterrein en op welke plekken in dit conflict dan ook. We willen met het tonen van de Israëlische vlag geen standpunt innemen in het slepende conflict in het Midden-Oosten. Met het tonen van de Israëlische vlag kiezen we voor het internationale symbool van meeleven met de onschuldige mensen die nu geraakt worden.

Reageren kan op Facebook gemeente Zwijndrecht, of bij de ChristenUnie-SGP via mail a.van.gemerden@zwijndrecht.nl