Warme jas voor alle Zwijndrechtse kinderen

Gemeente Zwijndrecht vindt dat ieder kind een warme jas hoort te hebben. In deze koude wintermaanden is dat een serieus probleem, omdat steeds meer kinderen in Nederland opgroeien in armoede. Dat betekent dat ook in Zwijndrecht in de winter kinderen zonder warme jas naar school gaan. Om dit te voorkomen ontvangen 1200 kinderen in december een kledingtegoed ter waarde van € 75,-.

Het tegoed van de kledingregeling staat voor de kerstvakantie op de Zwijndrechtpas en is heel 2024 naar behoefte te gebruiken. De kledingregeling is voor kinderen tot 18 jaar uit gezinnen met een laag inkomen.

Wethouder Tycho Jansen: "De kledingpas is er voor gezinnen die financieel gezien krappe tijden ervaren. Juist voor kinderen uit die gezinnen wil de gemeente Zwijndrecht de aankoop van een warme jas of stevige schoenen mogelijk maken. Met het tegoed op de Zwijndrechtpas willen we ouders en kinderen, ondanks financiële zorgen of schaarste, een vrije keuze te bieden. Welke jas of welk paar schoenen mag men zelf bepalen bij één van de aangesloten winkeliers. We hopen daarmee meer te doen dan de praktische ondersteuning!"

Zwijndrechtpas

De kledingregeling wordt op de Zwijndrechtpas gezet. Met de kledingregeling kunnen kinderen met hun ouders kleding en schoenen kopen bij de deelnemende winkels in de omgeving van Zwijndrecht. Zoals bijvoorbeeld bij de HEMA in Zwijndrecht waar het afgelopen jaar de meeste kleding is gekocht. Maartje van der Heiden van de HEMA: "Onze kleding is van goede, stevige kwaliteit en wordt vaak door meerdere kinderen gedragen. We zijn er trots op dat veel mensen voor HEMA kiezen om de kledingregeling te gebruiken." Kijk op www.zwijndrechtpas.nl voor meer informatie en de deelnemende winkels.

Aanmelden

Is uw kind nog niet aangemeld voor de kledingregeling? En denkt u dat uw kind hiervoor in aanmerking komt? Vraag dan de pas aan via: https://zwijndrechtpas.nl/kledingregeling. Wilt u de kledingregeling aanvragen maar weet u niet zeker of u in aanmerking komt? Dan kunt u bellen met stichting Leergeld Drechtsteden via 078 – 6123119, op maandag, dinsdag en donderdag tussen 9.00 en 12.00 uur. U kunt ook een e-mail sturen naar info@leergelddrechtsteden.nl.

Overhandiging Zwijndrechtpas Hema

Het afgelopen jaar werd de meeste kinderkleding gekocht bij de HEMA in Zwijndrecht. Wethouder Tycho Jansen reikte daarom symbolisch de Zwijndrechtpas uit aan Maartje van der Heiden van HEMA Zwijndrecht.