Praat met de raad: Patrick Stam (GroenLinks)

Dit is een bericht van de Zwijndrechste politieke partijen

Praat met de raad

Patrick Stam

Raadslid GroenLinks

Als kinderen het voor het zeggen hebben…

De afgelopen weken namen leerlingen uit de groepen 7 en 8 van diverse basisscholen plaats in de raadzaal om met behulp van het spel Democracity van ProDemos een eigen stad te bouwen.

De kinderen namen hun taak zeer serieus, aan alles werd gedacht. Discussies werden gevoerd, er volgden stemrondes en besluiten werden genomen volgens het principe ‘de meeste stemmen gelden’. De kinderen maakten zo kennis met hoe onze democratie werkt en dat deden ze goed.

Er werd in de raadzaal ook gesproken over hoe om te gaan met pestgedrag op school. Wat de kinderen zouden doen? De kinderraad was duidelijk. Eerst de juf inschakelen en als dat niet hielp, als raad ingrijpen. Als deze kinderen het voor het zeggen hebben, wordt er niet gepest en niemand buitengesloten.

De kinderen hebben gesproken. Aan ons om hiermee aan de slag te gaan en die gemeente te zijn waar zij graag wonen. Je kunt reageren op onze Facebook-pagina van de gemeente Zwijndrecht of per e-mail naar pw.stam@zwijndrecht.nl