Praat met de raad, Gerard Slotema (PvdA )

Dit is een bericht van de Zwijndrechtse politieke partij PvdA

Praat met de raad

Gerard Slotema

Fractievoorzitter van de PvdA

Luisteren!

‘Naar elkaar luisteren, elkaar het gevoel geven dat iedere mening ertoe doet en dit actief

stimuleren en waarderen is de basis van deze samenwerking.’ Deze zin komt uit het raadsprogramma Krachtig Zwijndrecht 2.0. Dit gebeurt nog steeds niet altijd bij de afhandeling van zienswijzen van inwoners bij belangrijke besluitvorming zoals bij het aanpassen van bestemmingsplannen. Afhandeling van zienswijzen zijn schriftelijk en heel formeel en dat moet ook omdat er juridische consequenties aan kunnen zitten, maar dat ontslaat ons niet van de plicht om goed naar elkaar te luisteren.

De PvdA heeft eerder gepleit om niet alleen een schriftelijke reacties te geven, maar deze mondeling toe te lichten waarbij de indieners van zienswijzen en gemeente beide nogmaals hun standpunten kunnen toelichten. Hierdoor kan veel onnodige frustraties worden voorkomen. Heeft u suggesties om de communicatie bij de afhandeling van zienswijzen beter te laten verlopen dan horen wij dit graag.

Reageren kan op Facebook gemeente Zwijndrecht of mail g.slotema@zwijndrecht.nl