Denk mee: waar passen de laadpalen in Zwijndrecht?

We verwachten dat het aantal elektrische auto's in Zwijndrecht gaat toenemen. En daarmee ook de vraag naar elektrische laadpalen. Daarom wil de gemeente de plekken bepalen van laadpalen die in de toekomst worden aangevraagd en geplaatst. Samen met u. Vul vóór 29 juni de vragenlijst in en denk mee. Dit kan ook als u geen elektrische auto rijdt. Het invullen van de vragenlijst kost 10 minuten van uw tijd.

Vragenlijst invullen

Waarom worden de toekomstige plekken bepaald?

Elektrische auto's moeten ergens stilstaan om de batterij op te laden. Dit kan niet altijd op eigen terrein. Dit gebeurt dan op een openbare parkeerplaats in de straat met een laadpaal. Als meer mensen hun auto willen opladen, is het belangrijk dat dit op meer plekken kan. Maar dan het liefste op plekken waar de meeste mensen het mee eens zijn. "Ik zie het als een puzzel die we samen leggen. Samen kijken we naar plekken waar laadpalen zouden passen. Daarom is het belangrijk dat iedereen meedenkt. Ook inwoners zonder elektrische auto. Als we nú de plekken bepalen, zijn we klaar voor de toekomst.", zegt Jacqueline van Dongen, wethouder van de gemeente Zwijndrecht.

Het gaat om potentiële plekken voor laadpalen. Dat wil zeggen dat op de gekozen plekken niet meteen een laadpaal komt te staan. Een laadpaal moet eerst worden aangevraagd. Daarna moet de aanvraag worden goedgekeurd door de gemeente.

Hoe bepalen we de plekken van de laadpalen?

Op de kaart in de vragenlijst ziet u de plekken die de gemeente voorstelt. Voor het bepalen van deze plekken is niet alleen gekeken naar de spreiding van de laadpalen en de bereikbaarheid ervan. Een laadpaal moet ook in de grond passen. Daarom is rekening  gehouden met bomen, kabels en leidingen. Bent u het niet eens met een aangewezen plek of weet u een andere, betere plek? Dan horen we dat graag en kunnen we de mogelijkheden bekijken. De plekken worden uiteindelijk vastgelegd met een verkeersbesluit. Op dit besluit kan binnen 6 weken bezwaar worden gemaakt.

Moeite met het invullen van de vragenlijst?

Heeft u moeite om de vragenlijst online in te vullen? Dan kunt u op 14 en 21 juni tussen 15.30 en 17.00 uur langskomen op het gemeentehuis. We helpen u dan graag verder.