Ondertekening koopovereenkomst plan ‘Thuis in Heerjansdam’

De gemeente Zwijndrecht en Bolton Ontwikkeling BV uit Woerden hebben de koopovereenkomst ondertekend voor het plan ‘Thuis in Heerjansdam’. Na het winnen van de tender is het plan verder uitgewerkt. Het is nu tijd voor de volgende fase en daar hoort de ondertekening van de koopovereenkomst bij!

Bolton ontwikkelt en bouwt achttien nul-op-de-meterwoningen aan de Heer Janstraat te Heerjansdam. De  tien starterswoningen, vier eengezinswoningen en vier twee-onder-een-kapwoningen hebben een dorpse uitstraling. Het plan is natuurinclusief en klimaatadaptief, onder andere door te zorgen voor waterberging, begroeide daken en gevels. Daarnaast worden tijdens de bouw zoveel mogelijk hergebruikte (circulaire) materialen gebruikt. Met deze woningen is Heerjansdam klaar voor de toekomst!

Wethouder Robert Kreukniet: “Woningbouw is een belangrijk item in de gemeente Zwijndrecht. Op de plek waar voorheen 14 sociale huurwoningen van woningbouwvereniging Heerjansdam stonden, komen met dit plan nieuwbouwwoningen die een verrijking zijn voor de wijk. Door starterswoningen in de goedkope koopsector te realiseren kunnen jongeren in hun geliefde dorp blijven wonen.”

Arjan Ton: “We zijn trots op dit mooie plan! Hiermee kunnen we een bijdrage leveren aan de woningbouwbehoefte in Heerjansdam. Daarnaast sluit dit plan goed aan bij de duurzaamheidsambities die wij voor al onze woningen nastreven. We kijken uit naar de start verkoop!”

Vervolg

De omgevingsvergunning voor de bouw is inmiddels aangevraagd. De start verkoop zal in het najaar plaatsvinden. In 2024 zal gestart worden met de bouw, zodat de toekomstige bewoners begin 2025 heerlijk kunnen wonen in ‘Thuis in Heerjansdam’!

Een sfeerimpressie van het plan van Bolton Ontwikkeling B.V. staat op www.thuisinheerjansdam.nl. Geïnteresseerden kunnen zich hier aanmelden voor de nieuwsbrief om van de start verkoop op de hoogte te blijven.

Foto ondertekening koopovereenkomst