Dienstverlening en openingstijden gemeentehuis aangepast

Vanaf maandag 16 maart passen we de dienstverlening van de gemeentewinkel en de openingstijden van het gemeentehuis aan. Dit gebeurt vanwege de aangescherpte maatregelen rond het coronavirus. De aanpassingen gelden in ieder geval tot en met dinsdag 28 april 2020.

De aangepaste openingstijden van het gemeentehuis zijn:

Maandag, dinsdag, donderdag, vrijdag van 9.00-11.00 uur
Woensdag van 15.00-20.00 uur

We zijn open voor dringende zaken en werken alleen op afspraak:

  • u kunt tot en met 28 april 2020 alleen een afspraak maken voor een aanvraag paspoort, identiteitskaart of rijbewijs als deze op 31 mei 2020 of eerder verloopt
  • tot en met 28 april 2020 is de burgerlijke stand op afspraak open voor de aangifte van een geboorte of overlijden. Als het niet lukt om op tijd online een afspraak te maken, bel dan 14078 om een afspraak te maken. U moet immers op tijd aangifte doen. Aangifte van geboorte kunt u ook digitaal doorgeven.

Maak een afspraak

Afhalen producten

Heeft u al een paspoort, identiteitskaart of rijbewijs aangevraagd? Haal uw nieuwe paspoort, identiteitskaart of rijbewijs alleen op als u het met spoed nodig heeft. Wij bewaren het 3 maanden. Voor het ophalen hoeft u geen afspraak te maken. Let wel op de aangepaste openingstijden.

Online aanvragen

Onderstaande produkten zijn ook te regelen via onze website:

Doorgeven van een verhuizing

Op onze website kunt u de formulieren vinden om uw verhuizing door te geven. U mag de formulieren tijdens de aangepaste openingstijden afgeven aan de receptie of u stuurt de formulieren per post aan ons toe.

De gemeentewinkel draait met minimale bezetting. Wij raden u aan als uw aanvraag geen haast heeft, vooralsnog geen afspraak te maken. Heeft u klachten zoals neusverkoudheid, hoesten, keelpijn of koorts? Stel uw bezoek dan in ieder geval uit.

Vragen?

Neem telefonisch contact op met de gemeente via het telefoonnummer 14 078. Actuele informatie over het coronavirus leest u op de website van het RIVM.

Begrip

We vragen om uw begrip als er langere wachttijden zijn. Ook kan het verwerken van uw aanvraag langer duren dan normaal. De maatregelen zijn in het belang van uw en onze gezondheid.

Aangepaste openingstijden Bureau Sociaal Raadslieden

Bureau Sociaal Raadsleden is tot en met 6 april 2020 gesloten. Dit betekent dat u geen afspraak kunt maken. U kunt ons voor dringende zaken alleen telefonisch bereiken via (078) 770 3720 op:

    dinsdag 8.30 - 12.00 uur en 13.30 - 15.30 uur
    donderdag en vrijdag 8.30 - 12.00 uur

Buiten deze tijden zijn wij niet bereikbaar. Het heeft geen zin om een voicemail bericht achter te laten omdat wij deze niet kunnen afluisteren. U kunt wel een e-mail sturen naar: sociaalraadslieden@zwijndrecht.nl.

Wij zullen ons best doen om zoveel mogelijk via de mail af te handelen.