Geheimhouding adres en persoonsgegevens aanvragen
Regel uw zaken zoveel mogelijk online. Door het coronavirus werken wij alleen op afspraak. Onze dienstverlening is door de coronamaatregelen aangepast. Lees wat dit voor u betekent.
Met geheimhouding vraagt u de gemeente uw gegevens uit de Basisregistratie Personen (BRP) niet door te geven. Uw gegevens blijven dan geheim voor bepaalde organisaties. Als u geheimhouding heeft aangevraagd mag de gemeente uw gegevens niet doorgeven aan:
- de Stichting Interkerkelijke Ledenadministratie (SILA)
- organisaties die gezondheidszorg verlenen aan patiënten in een instelling
- organisaties die gerechtelijke werkzaamheden uitvoeren
- organisaties waaraan een gemeente persoonsgegevens zou willen geven op basis van een gemeentelijke verordening. Bijvoorbeeld een sportvereniging of een goed doel zoals het Rode Kruis
Afhandeling
Wij verwerken uw verzoek direct.
Online regelen
Geheimhouding aanvragen hiervoor heeft u DigiD nodig.
Geheimhouding van uw persoonsgegevens kunt u persoonlijk aan de balie aanvragen of afmelden. Bel dan 14 078 voor een afspraak. Neem uw geldig identiteitsbewijs mee!
Sommige organisaties hebben uw gegevens nodig voor het uitvoeren van hun taak. Bijvoorbeeld voor het innen van belasting of het uitbetalen van uw pensioen. Dan moet de gemeente uw gegevens doorgeven, ook als u geheimhouding heeft aangevraagd. Denk hierbij aan:
- Belastingdienst
- Justitie
- Pensioenfondsen
- Sociale Verzekeringsbank
- Instellingen voor bevolkingsonderzoek (borstonderzoek)
- meer informatie over geheimhouding op de website van de Rijksoverheid
- bekijk welke organisaties gegevens uit de Basisregistratie Personen kunnen krijgen
- meer informatie over persoonsgegevens op de website van de Autoriteit Persoonsgegevens