Melding openbare ruimte

Via Fixi maakt u bij ons een melding over de openbare ruimte. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een kapotte lantaarnpaal, een gat in het wegdek of een omgevallen boom. Ook overlast kunt u (anoniem) melden via Fixi.

Een melding maken

U kunt op twee manieren een melding maken via Fixi.

  1. Ga naar de website van Fixi.
  2. Download de Fixi app op uw smartphone of tablet. U kunt de Fixi app gratis downloaden via de App Store (iOS) of de Google Play Store (Android).

Let op! Vul de melding zo compleet mogelijk in. Het is voor ons belangrijk om te weten wat de plek is van de situatie waarvan u een melding maakt. Stuur ook een foto mee. 

Afhandeling

Vaak kunnen wij uw melding zelf afhandelen. Dit doen wij dan zo snel mogelijk. In ieder geval binnen 20 werkdagen. Gaat het om een gevaarlijke situatie? Dan handelen we uw melding met spoed af. Soms bellen we u als u een melding heeft gemaakt. Voor extra informatie of om onze dienstverlening te verbeteren.

Soms kunnen wij uw melding niet zelf afhandelen en moet een andere partij dit doen. Een aannemer bijvoorbeeld. Wij sturen uw melding dan door naar deze andere partij. Het is dan aan deze partij om uw melding af te handelen. Als we uw melding hebben doorgestuurd dan sluiten wij de melding in ons systeem. Hierover krijgt u een bericht. 
 

Dit meldt u bij de gemeente via Fixi
  • Niet werkende straatverlichting en verkeerslichten
  • Kapot wegdek of losliggende stoeptegel
  • Kapot speeltoestel of bankje
  • Kapotte verkeersborden en –palen
  • Omgewaaide bomen
  • Problemen met de riolering
  • Parkeeroverlast
  • Graffiti
  • Zwerfafval
Dit meldt u bij andere organisaties

De gemeente lost niet alles op. Voor onderstaande zaken kunt u het best direct contact opnemen met de organisatie die dat verzorgt:

Voor deze meldingen neemt u direct contact op met HVC:

  • Overlast van ongedierte, plaagdieren, fietswrakken, huisvuil naast de container, enzovoort. Maak een melding bij HVC. Let op: bij plaagdieren betaalt u zelf de kosten.

    Melding maken bij HVC
     
  • Afvalcontainer kwijt. Neem contact op met de klantenservice van HVC.

    Neem contact op met HVC
     
  • Inzameling van huishoudelijk afval. Neem contact op met de klantenservice van HVC.

    Neem contact op met HVC

Andere organisaties

  • kapotte bushokjes: Exterion Media via telefoonnummer 08 000 22 80 80. Vermeld: straat- en plaatsnaam, het objectnummer (staat aan voor- of zijkant van bushokje), omschrijving van de schade/storing en evt. haltenaam
  • een dood huisdier op de openbare weg geeft u door aan de dierenambulance via telefoonnummer 06 170 032 00. Als het dode dier een chip heeft kunnen medewerkers van de Dierenambulance de eigenaar vinden
  • kapotte PostNL brievenbus: PostNL via telefoonnummer 058 233 33 33 of via de website
Kan ik anoniem een melding maken?

Overlast kunt u anoniem melden. 

​​Vergeet niet dat team Toezicht & Handhaving geen contact met u kan opnemen voor meer informatie over uw melding. En dat we u niet op de hoogte kunnen houden van de status van uw melding. 

Wat gebeurt er als ik mijn melding op de openbare kaart plaats?

U kunt uw melding op de openbare kaart plaatsen. Zo weten andere inwoners dat er een melding is gemaakt en voorkomen we dubbele meldingen. U deelt uw melding op de openbare kaart door voor 'Ja' te kiezen.

Fixi_melding openbare kaart
Wanneer u uw melding op de openbare kaart plaatst dan is alleen het adres waar de melding over gaat zichtbaar. Uw naam, e-mailadres en telefoonnummer niet. Als u uw gegevens heeft achtergelaten dan kunnen wij uw contactgegevens wel gebruiken om contact met u op te nemen over uw melding. 

Gladheid

Tijdens gladheid strooit de gemeente volgens vaste routes:

  • in straten waar veel verkeer is
  • op routes voor noodhulpdiensten
  • op doorgaande wegen

Lees meer informatie op onze webpagina over gladheid.

Heeft u vragen?

Vult u dan het contactformulier in. Binnen 5 werkdagen krijgt u antwoord van ons.