Praat met de raad: Sabine Schipper (D66) en Jacob van der Duijn Schouten (ChristenUnie-SGP)

Dit zijn berichten van de Zwijndrechtse politieke partijen

Sabine Schipper

Fractievoorzitter D66 Zwijndrecht

Repair Café Zwijndrecht, gefeliciteerd!

Het Repair Café Zwijndrecht is jarig en felicitaties zijn op zijn plek! Want de vrijwilligers van het Repair Café staan alweer 10 jaar klaar om je te assisteren met het repareren van kapotte apparatuur.

Broodroosters, lampen, stofzuigers, koffiezetters, blenders, tosti-ijzers, airfryers, mobiele airco’s, magnetrons, cd-spelers, naaimachines, radio’s… het is de afgelopen 10 jaar allemaal door de deskundige handen van de vrijwilligers gegaan. En het mooie is, op de materiaalkosten na, kost het verder niks. De vrijwilligers gaan geheel belangeloos (samen met jou) aan de slag met je kapotte apparatuur.

Heb je ook een reparatie voor het Repair Café Zwijndrecht? Elke 1e en 3e zaterdag van de maand van 10.00 tot 13.30 uur is het café geopend in het Hart van Meerdervoort (Perkstraat 57b). Via www.repaircafe-Zwijndrecht.nl kun je je reparatie vast aanmelden.

Want zoals het motto van het Repair Café luidt: Weggooien? Mooi niet!

U kunt mailen naar SK.Schipper@Zwijndrecht.nlof reageer op Facebook gemeente Zwijndrecht

Jacob van der Duijn Schouten

Raadslid ChristenUnie-SGP

Inwoners van gemeente Zwijndrecht, bewonersparticipatie werkt!

De geplande reconstructie van de Ringdijk biedt een mooie kans om de inrichting van de openbare ruimte te verbeteren. In de laatste minuut van de wedstrijd hebben voetbalvereniging VVGZ en de bewonerscommissie hun ruimte gepakt en met resultaat! De Ringdijk, ter hoogte van VVGZ, wordt nu mooier én veiliger. Ook resulteerde bewonersparticipatie ter hoogte van het Veerplein in het aanbrengen van een zebrapad.

Verder hebben wij de inbreng van inwoners m.b.t. de nieuwe verordening van de Wet Maatschappelijke Ondersteuning (WMO) besproken. Zo vinden veel inwoners het eerlijker om de eigen bijdrage weer inkomensafhankelijk te maken, blijft vervoer een belangrijk thema en is meer aandacht voor (jonge) mantelzorgers gewenst. Deze input resoneert in onze oren, waarvoor dank!

Deze week zullen wij ons inzetten om de bewoners van de Langeweg een stem te geven. Daar zouden namelijk zonnepanelen geplaatst mogen worden, maar wel onder bepaalde voorwaarden. Wij vertrouwen erop dat ook hier bewonersparticipatie zal resulteren in een uitkomst die het beste is voor alle inwoners van Zwijndrecht.

U kunt mailen naar fractie@zwijndrecht.christenunie-sgp.nl en wij nemen uw suggesties graag mee! Of reageer op  Facebook gemeente Zwijndrecht