Praat met de raad: Johan Limberger (CDA) en Fred Loos (ABZ)

Dit zijn berichten van de Zwijndrechtse politieke partijen

Praat met de raad

Johan Limberger

Fractievoorzitter CDA

Je weet niet wat je ziet!

Op woensdag 19 april werd de expositie “De Hooge Nesse, Je weet niet wat je ziet” geopend in ’t Weetpunt.

Hooge Nesse, wie had ooit gedacht een vuilnisbelt verrezen tot een mooi stukje onderhouden wildernis waar het fijn wandelen en recreëren is. Door foto, film en verhalen verleidt deze expo je om zelf een kijkje te gaan nemen!

“Weet ook wat je niet ziet”, vele vrijwilligers maken deze wildernis tot een mooie plek van en voor Zwijndrecht.

“Weet wat je niet ziet” geldt voor natuurlijk voor heel Zwijndrecht en Heerjansdam, vele vrijwilligers, inwoners, ondernemers en professionals ontwikkelen onze gemeente naar een nog fijnere gemeente om te wonen, werken en recreëren.

Dat een verandering niet voor iedereen vanzelfsprekend een verbetering is beseffen wij ons maar al te goed. Denk bijvoorbeeld aan de herinrichting van de openbare ruimte.

Zo hebben we met elkaar recent de kaders voor de inrichting en onderhoud openbare ruimte vastgesteld, het resultaat hiervan is te vinden op site van de Gemeente.

Wij horen graag wat u hiervan vindt!

Reageren kan op Facebook gemeente Zwijndrecht of via e-mail   j.limberger@Zwijndrecht.nl

Fred Loos ABZ

Fractievoorzitter ABZ

Dit zal ook wel weer de nodige mooie reacties oproepen.

Wat is dat toch voor mentaliteit dat wat er ook door wie dan ook op facebook gezet wordt dit direct leidt tot negativiteit. Dan heb ik het niet alleen over wat wij vertellen maar ook de gemeente of welke instantie dan ook. Wij en zij proberen u te informeren over zaken die ons bezighouden en u een kijkje in de keuken te geven. Maar wat je ook schrijft, wie het ook schrijft, hoe je het ook schrijft direct gaat de vuilnisemmer open. Gebruiken we een taal waarvan wij ons afvragen of u dat ook zo doet in het bijzijn van uw eventuele kinderen. Als voorbeeld het zwembad. Wij durven de weddenschap aan dat de schrijver zelf nog niet in het nieuwe zwembad is geweest en al tijden ook niet in het oude zwembad. Een ander voorbeeld de kinderboerderij waar we weer iets moois van gaan maken. Terecht ook ons doet het pijn dat hiervoor oude grote bomen, om redenen, het veld hebben geruimd. Maar gewoon de vraag stellen waarom dit gedaan is, nee we oordelen en veroordelen liever.

Reageren kan op Facebook gemeente Zwijndrechtwww.facebook.com/abzwijndrecht/

via e-mail f.loos@zwijndrecht.nl