Lintjesregen: elf Koninklijke Onderscheidingen

Op woensdag 26 april 2023 hebben tien inwoners van Zwijndrecht en één inwoonster van Heerjansdam een Koninklijke Onderscheiding ontvangen. In Spektakel Zwijndrecht stond burgemeester Edo Haan stil bij hun uitzonderlijke verdiensten voor de samenleving en reikte hij aan negen inwoners het lintje uit. Eén Zwijndrechts echtpaar kreeg 's middags in Capelle aan den IJssel de onderscheiding.

Het aantal gedecoreerden in de gemeente Zwijndrecht is uitgebreid met elf Leden in de Orde van Oranje-Nassau. Het gaat om de volgende inwoners:

• Bas Mol
  • Adri de Jong-Mels en Toon de Jong
  • Willem Peek
  • Kees Schilten
  • Hans van der Linden
  • Arend Hofland
  • Ria Kleijbeuker-Hordijk en Wim Kleijbeuker
  • Wout Nugteren
  • Sjanie Schop-Bunk

Tien inwoners komen uit Zwijndrecht. Mevrouw Schop-Bunk komt uit Heerjansdam.

Bekijk het overzicht van de decorandi 2023 en hun verdiensten.

Burgemeester met gedecoreerden 2023 in Zwijndrecht

Capelle aan den IJssel

Het Zwijndrechtse echtpaar Kleijbeuker-Hordijk kreeg de Koninklijke Onderscheiding 's middags in Capelle aan den IJssel uitgereikt door burgemeester Haan. De reden hiervan is dat de heer en mevrouw Kleijbeuker-Hordijk de schoonouders zijn van burgemeester Peter Oskam, die 's ochtends aan enkele inwoners van Capelle aan den IJssel onderscheidingen mocht uitreiken.

lintjes echtpaar

Voorstel Koninklijke Onderscheiding

We kennen allemaal wel iemand die zich al vele jaren inzet voor anderen, voor een vereniging of voor een goed doel. Iemand met bijzondere verdiensten voor de samenleving, vaak zonder eigenbelang en in alle bescheidenheid. Kortom iemand die een lintje verdient. U kunt die persoon voordragen voor een Koninklijke Onderscheiding. Kijk op www.zwijndrecht.nl/lintjesregen voor meer informatie.