Praat met de raad: Reinier van Hartingsveldt (ChristenUnie-SGP)

Dit is bericht van de Zwijndrechtse politieke partij ChristenUnie-SGP

Praat met de raad

Reinier van Hartingsveldt

ChristenUnie-SGP

Overlast kermis!

Sinds jaren is rondom Koningsdag het Raadhuisplein gevuld met verschillende kermisattracties. Voor vele inwoners een moment van ontspanning en vertier. De jaren waar de kermisweek zonder overlast verliep is inmiddels helaas verleden tijd. Voor een flink aantal omwonenden is het inmiddels geen feest meer. Ook bezoekers ervaren de kermis als onveilig en sturen hun kinderen er niet meer naartoe. Geluidoverlast, troep en overlast gevende jongeren spelen hierin een belangrijke rol. Ook dit jaar is het helaas weer flink mis gegaan. Op 23 april zijn er verschillende incidenten geweest waar de politie heeft moeten ingrijpen. Wat kunnen we als gemeente hieraan doen? Het raadhuisplein is een mooie centrale locatie maar wat ChristenUnie SGP betreft is het wel de laatste keer geweest. Als gemeente hebben we sinds 2018 een evenemententerrein wat voor de kermis een prima locatie is. Zowel politie als beveiliging heeft op het evenemententerrein goed overzicht en wij verwachten dan ook dat hierdoor beter gehandhaafd op kan worden. Wat ChristenUnie-SGP betreft zou dit een goede vooruitgang zijn.

Reageren kan op Facebook gemeente Zwijndrecht of via e-mail fractie@zwijndrecht.christenuniesgp.nl

.