Praat met de raad: Daniella van der Geer (VVD) en Johan Limberger (CDA)

Dit is een bericht van de Zwijndrechste politieke partijen

Praat met de raad

Daniella van der Geer

Raadslid VVD

Nieuwe kinderboerderij

Zwijndrecht is een gemeente in ontwikkeling, ditmaal wil ik de kinderboerderij benoemen.

Onlangs is begonnen aan de bouw van de nieuwe stadsboerderij, welke op de plek van de kiboehoeve zal komen. Wij als VVD vinden dit een goede ontwikkeling. Jeugd de kans bieden om te leren, te ontdekken en te spelen op zo’n mooie locatie, met een diversiteit aan dieren, waar we als mens soms echt nog van kunnen leren.

Als fractie hebben wij meermaals vragen gekregen over de ontwikkeling van de kinderboerderij/ stadsboerderij, maar net als u wacht ook ik in spanning af, de dieren zitten tijdelijk ondergebracht en we willen deze zo snel mogelijk weer in hun vertrouwde omgeving hebben. Dus volgend voorjaar kunnen we elkaar allemaal ontmoeten bij de nieuwe stadsboerderij, waar onze jeugd, maar eigenlijk iedereen naar toe kan komen om te leren, ontwikkelen of gewoon heerlijk te wandelen en genieten van een mooi stukje Zwijndrecht.

Reageren kan op Facebook gemeente Zwijndrecht of mail

D.verspaandonk@zwijndrecht.nl

Johan Limberger

Fractievoorzitter CDA

Sporten moet toch leuk blijven?

Iedereen moet kunnen sporten, het CDA vindt dat het ontbreken van financiële middelen hiervoor geen beperking mag zijn!

Ondersteunend hieraan kan tot 18 een beroep gedaan worden op stichting leergeld, ook nemen verenigingen zelf in Zwijndrecht hierin hun verantwoordelijkheid, top!

Voor financiële ondersteuning vanaf 18 jaar heeft het CDA heeft zich ingezet voor het Sport- en Cultuurfonds in Zwijndrecht.

Het CDA pleit voor onderzoek hoeveel kinderen door financiële redenen de sport hebben opgezegd. Het resultaat zien wij in Q2 tegemoet.

Ook verenigingen hebben te maken met stijgende kosten, verenigingen zetten alle zeilen bij om zoveel als mogelijk een forse contributieverhoging te voorkomen. Toppers zijn het!

Zo wordt ook Sportbedrijf Zwijndrecht wat aan het roer staat van het nieuwe zwembad geconfronteerd met stijgende kosten, het kan niet zijn dat de rekening hiervan alleen bij de verenigingen en de individuele zwemmer terecht komt, het CDA heeft hier samen met de VVD vragen over gesteld, zie de stukkenlijst op de website van de gemeenteraad van Zwijndrecht.

Sporten moet toch ook leuk blijven?

Reageren kan op Facebook gemeente Zwijndrecht of mail j.limberger@Zwijndrecht.nl