Zwijndrecht eerste gemeente met financieel jongerenwerker

Financieel jongerenwerker Michel Weening helpt jongeren met vragen over schulden, geld en inkomen. Omdat hij belangrijk werk doet voor jongeren in Zwijndrecht, zetten we hem in de Week van het Geld (27 t/m 31 maart) graag in de schijnwerpers. Hij werkt op scholen, tijdens jongerenactiviteiten van Diverz, hij is zeer zichtbaar op social media en maakt vlogs onder de titel Mind your Money.

MichelDe gemeente Zwijndrecht is trots op het werk van Michel. Wethouder Tycho Jansen: "Helaas zien we het aantal gezinnen en jongeren met geldproblemen toenemen. Zwijndrecht is de eerste gemeente in Nederland met een financieel jongerenwerker. Daar ben ik trots op, want we zien dat het werkt."

Tijdens de Week van het Geld geeft Michel geldlessen op scholen en kunnen jongeren meedoen aan de schulden escape game om meer te leren over geldzaken. Je kunt contact opnemen met Michel via m.weening@diverz.info en 06 - 17 96 49 84.

Bekijk hier de video van Michel en wethouder Tycho Jansen!

Voor meer informatie over geldzorgen: www.zwijndrecht.nl/samentegengeldzorgen