Praat met de raad: Fred Loos (ABZ) en Lia Prins (GroenLinks)

Dit is een bericht van de politieke partijen

Praat met de raad

Fred Loos

Fractievoorzitter ABZ

Kabbboem, en een nieuwe Dorpsraad

Wat een aardverschuiving hebben we vorige week gezien tijdens de verkiezingen voor de Provinciale Staten of was het voor de Eerste Kamer want zo leek het wel in de campagne. Veel over het land weinig over de provincie.

In Heerjansdam mocht men zelfs vanwege de nieuw te verkiezen Dorpsraad 3 stembiljetten invullen. Van de ruim 3.100 stemgerechtigden hebben 1.788 hun stem gebruikt om de dorpsraad samen te stellen. Daarmee kunnen we stellen dat de Dorpsraad een plek heeft in de gemeenschap en zijn wij blij dat wij als raad, geen partij uitgezonderd, samen met de voormalige Dorpsraad gestaan hebben op een doorstart na de gebeurtenissen in de periode 2018 – 2022.

Vanaf deze plek willen wij Marjolein Hooimeijer, Ciska de Jong, René van de Burg, Jochem van Maanen, Sjaak Teuwissen, Bernard Wolters en Monique Tieleman feliciteren met hun benoeming tot lid van de Dorpsraad Heerjansdam. Wij wensen hen allen succes toe met het uitvoeren van werk en kijken uit naar een plezierige samenwerking.

Ook spreken wij graag onze dank uit aan de vele, vele betrokkenen bij het verkiezingsproces in onze gemeente wat tot in de kleine uurtjes geduurd heeft. Zonder jullie was dit democratische proces onmogelijk geweest DANK.

Reageren kan op Facebook gemeente Zwijndrechtwww.facebook.com/abzwijndrecht/ via e-mail f.loos@zwijndrecht.nl

Lia Prins

Fractievoorzitter GroenLinks

OUDER WORDEN……

Als je oud bent is er wijsheid en rust. De kinderen zijn de deur uit, je geniet van je kleinkinderen, je keutelt de dag door, tijd voor hobby’s en geen zorgen. Nu ik zelf ouder wordt groeit het besef dat ouder worden net zo stressvol kan zijn als elke andere leeftijd.

Het aantal ouderen groeit snel en daarom vraagt de gemeente zich af wat ze kan doen. Ouderen willen net als ieder ander zelfstandig wonen en een gezond en betekenisvol leven hebben. En als dat niet meer gaat zijn er dan geschikte woningen, zorgen we voor elkaar, en zijn er voldoende professionals als die echt nodig zijn ?

Daar denkt de gemeente over na samen met adviesraden en maatschappelijke organisaties. Een vraagstuk dat niet makkelijk is op te lossen, dit moeten we samen doen. De komende maanden kunt u meepraten, let op de berichten van de gemeente.

Reageren kan op Facebook gemeente Zwijndrecht of via e-mail  nm.prins@zwijndrecht.nl