Vernieuwd nieuwjaarsfeest groot succes

Muzikaal entertainment, oliebollen, chocolademelk en alcoholvrije Glühwein. Een brassband met danseressen en bedrijven en organisaties uit Zwijndrecht die zich kort en krachtig presenteren. Onze nieuwjaarsreceptie op maandag 9 januari was in een vernieuwd jasje gestoken.

Schijnwerpers

Nieuwjaarsfeest brassbandZwijndrecht pakte het dit jaar anders aan. Geen nieuwjaarsreceptie met een traditionele nieuwjaarstoespraak van de burgemeester, maar een feestelijk welkom op het Raadhuisplein met muzikaal entertainment, waarna het feest werd voortgezet in het gemeentehuis. In de publiekshal werden vertegenwoordigers van maatschappelijke organisaties en bedrijven letterlijk en figuurlijk in de schijnwerpers gezet.

Korte presentatie

Nieuwjaarsfeest - Zwd aan het woordNa een korte introductie door de wethouders Jacqueline van Dongen, Tycho Jansen, Ronald de Meij en Robert Kreukniet, gaven zij op vier verschillende podia een presentatie over hun rol, hun plannen en hun bijdrage aan de samenleving in Zwijndrecht. Zo vertelde Gerard Keuzenkamp, voorzitter van de Stichting Vrienden van de Kiboehoeve, over de vernieuwingsplannen van de parkboerderij. Sander van Beek, manager van Medipoint, lichtte toe hoe zijn bedrijf, één van de grootste aanbieders van zorg- en welzijnsproducten in Nederland, in Zwijndrecht onderneemt. Verder gaven Milka Barends, directeur PIT kinderopvang & onderwijs, en Tinka van Rood, bestuurder van woningcorporatie Trivire, een korte presentatie over de opgaven en plannen van hun organisaties. Hierna vatte burgemeester Hein van der Loo de inzichten samen. Daarna wisselden de mensen onder het genot van een hapje en een drankje nieuwjaarswensen met elkaar uit.

'Huis van de gemeente'

Burgemeester Van der Loo: "Prachtig om te zien hoeveel mensen hier samenkomen en elkaar ontmoeten in het gemeentehuis. Behalve de werkplek voor gemeenteambtenaren, gemeenteraadsleden, wethouders en burgemeester, nu ook echt het huis van de gemeente."

De burgemeester sprak zijn waardering uit voor de presentaties van de bedrijven en organisaties. Er was bewust gekozen voor een andere opzet van de nieuwjaarsbijeenkomst. "Samen werken we aan een heleboel goede ontwikkelingen in Zwijndrecht. Alleen door nauwe samenwerking tussen gemeente en partners maken we stappen vooruit. Mooi om op het Nieuwjaarsfeest te zien hoe we dat in Zwijndrecht, ook in wereldwijd moeilijke tijden, doen én blijven doen."

Sfeerimpressie Nieuwjaarsfeest