Praat met de raad: Sabine Schipper (D66)

Dit is een bericht van de politieke partij D66

Sabine Schipper

Fractievoorzitter D66 Zwijndrecht

Beschermen en vrijlaten

Door de jaren heen is in Zwijndrecht en Heerjansdam veel verloren gegaan. Dorpsgezichten, huizen, boerderijtjes, monumentale panden…

Soms uit noodzaak, bijvoorbeeld bij de dijkverhoging. Soms was renoveren niet mogelijk of werd onherkenbaar gerenoveerd. Soms wilde niemand het meer of werd gesloopt uit naam van vooruitgang. Met de sloop is een stukje Zwijndrecht en Heerjansdam verloren gegaan. Wat D66 betreft, beschermen we de historische en bijzondere gebouwen die we nog hebben. Gelukkig hebben we de watertoren kunnen behouden.

Aan de andere kant willen we zo prettig mogelijk wonen en moeten we huizen verduurzamen. Dakkapellen worden geplaatst, woningen uitgebouwd en zonnepanelen geïnstalleerd. Wat D66 betreft, laten we iedereen daar zo vrij mogelijk in. Van je huis moet je een thuis kunnen maken.

Het beschermen aan de ene kant en het vrijlaten aan de andere kant kunnen elkaar behoorlijk in de weg zitten. Daarom hoort D66 graag van de inwoners wat zij belangrijk vinden. Wat moet de gemeente beschermen en wat vrijlaten?

We horen het graag!

Reageren kan op Facebook gemeente Zwijndrecht,  of via email   Sk.schipper@zwijndrecht.nl