Ruim 150 mensen hebben meegedacht over de nieuwe Wmo-regels

In de afgelopen vijf meedenk-bijeenkomsten, die van 1 t/m 23 februari plaats hebben gevonden, waren ruim 150 inwoners aanwezig. "We bedanken iedereen die tijdens één van de inloopbijeenkomsten heeft meegedacht over de herijking Wet maatschappelijke ondersteuning", aldus wethouder Ronald de Meij.

De onderstaande thema’s kwamen aan bod:

• Wmo-voorzieningen (algemene voorzieningen en maatwerkvoorzieningen)
  • Communicatie & Participatie
  • Vervoersmogelijkheden in het kader van de Wmo
  • De eigen bijdrage voor voorzieningen

Hoe nu verder?

De informatie die we hebben opgehaald, wordt verwerkt in de herijking van de regels voor de Wet maatschappelijke ondersteuning. In april bespreken we de opbrengsten van de mee-denksessies met de gemeenteraad. In juli neemt de gemeenteraad een besluit over de nieuwe regionale Wmo-regels.

Wil je meer weten?

We houden je op de hoogte van de uitkomsten via onze website. Heb je nog vragen dan kun je een mail sturen naar denkmee@zwijndrecht.nl.

Videoverslag

Bekijk hier de video van de Wmo meedenk-bijeenkomst in Spektakel.