Praat met de raad: Freek Hartmeijer (ZPP) en Fred Loos(ABZ)

Dit zijn berichten van de Zwijndrechste politieke partijen

Praat met de raad

Freek Hartmeijer

Fractievoorzitter ZPP

Uw zorg onze zorg

Op 6 februari was er een bijeenkomsten in het Spektakel waarin u als burger van Zwijndrecht aan mocht geven waar voor u de knelpunten zaten in de WMO. Vanuit de gesprekken was het al snel duidelijk dat er behoefte was aan één loketfunctie op het gemeentehuis waar burgers terecht kunnen voor 1000 en 1 vraag. Het is dan ook te betreuren dat het nog steeds niet is geregeld. Ook vragen wij ons af waarom chronisch zieke mensen en kinderen met een CIZ indicatie elk jaar opnieuw gecontroleerd moeten worden. Dat brengt onnodige stress en spanning met zich mee, weer met alle papieren op tafel. Als ZPP vinden wij dat onnodig en bureaucratisch geneuzel. Ook het jongerenwerk vraagt de nodige aandacht, de afgelopen corona jaren hebben veel schade aangericht bij onze jongeren. Denk daarbij aan school prestaties en psychische schade, de lange wachtlijsten voor psychische hulp draagt ook niet bij aan het welzijn van onze jongeren. Als ZPP zullen wij hier aandacht voor vragen tijdens de WMO behandeling.

Reageren kan op Facebook gemeente Zwijndrecht of mail Info@zwijndrechtsepluspartij.nl

Fred Loos

Fractievoorzitter ABZ

Goed afval scheiden loont, de vervuiler betaalt

Ondanks eerder de vele tegenwerpingen en de reacties die dit artikel zullen oproepen, zijn we van start gegaan met het betalen per afvalzak.

Mijn persoonlijke ervaring, op de momenten dat ik zelf wekelijks door de wijken fiets, is dat er weinig naast plaatsingen zijn en daar zijn wij zeer blij mee. Incidenten zijn er wel maar dat geldt zeker niet voor heel Zwijndrecht.

Ik heb zelf een gezin bestaande uit 3 personen, huisdieren en we eten één keer per week met z’n zevenen. Wij waren al aan het scheiden maar door de financiële prikkel maken wij er een sport van om nu echt alles te scheiden. Dit met als gevolg dat wij géén stinkende vuilnisbak meer hebben in huis. Dat terwijl het afval nu zelfs langer in diezelfde bak zit. Het resultaat, eens in de 3-4 weken 30 liter restafval waarmee we dus fors besparen op de kosten. Eindelijk een systeem wat loont als je afval goed gaat scheiden.

Richting de zomer hebben wij onze bedenkingen bij de groene container. Dus bij deze onze vraag aan het college om in de zomermaanden de groene container vaker te legen.

Reageren kan op Facebook gemeente Zwijndrechtwww.facebook.com/abzwijndrecht/

via e-mail f.loos@zwijndrecht.nl