Briefadres aanvragen

U moet ingeschreven staan op het adres waar u woont of verblijft. In uitzonderingsgevallen kunt u zich op een briefadres laten inschrijven. Een briefadres is een adres van bijvoorbeeld een familielid, waar de gemeente uw post kan laten bezorgen. Dit familielid zorgt er vervolgens voor dat de post bij u terecht komt. De ontvanger van uw post heeft deze plicht, die in de wet is vastgelegd.

Hoe vraag ik een briefadres aan?

Om een briefadres aan te vragen kunt u het 'aanvraagformulier briefadres' printen en met bijlagen opsturen naar de gemeente Zwijndrecht, Afdeling Gemeentewinkel. Op dit formulier staat het postadres van de gemeente Zwijndrecht vermeld. Wilt u langskomen op het gemeentehuis, maak dan een afspraak.

Afspraak maken

Kosten

Deze aanvraag is gratis.

Aanvraag

Gemeente Zwijndrecht, Gemeentewinkel, 14 078, gemeente@zwijndrecht.nl

Meenemen

  • Geldig identiteitsbewijs
  • Geldig identiteitsbewijs hoofdbewoner
  • Het aanvraagformulier dat is ingevuld en ondertekend door aanvrager en briefadresgever.
    Let op: Er dient per persoon een eigen aanvraag te worden ingediend!

Uitgelicht