Het laatste nieuws van de gemeente.

• Stadsnieuws 24 april 2024

23 april 2024, pdf, 6MB
  • Installatie Leon Anink als burgemeester van Zwijndrecht

23 april 2024

Dinsdagavond 23 april 2024 wordt Leon Anink tijdens een buitengewone vergadering van de gemeenteraad van Zwijndrecht geïnstalleerd als burgemeester van de gemeente Zwijndrecht. Commissaris van de Koning in Zuid-Holland, de heer Jaap Smit, zal de heer Anink beëdigen.

• Terugblik oriëntatieavonden Inrichting Beethovenlaan en Economisch Programma

23 april 2024

​​​​​​​Als er belangrijke onderwerpen worden besproken tijdens een raadsvergadering, organiseert de raad vooraf een oriëntatieavond. Tijdens een oriëntatieavond laten de raadsleden zich informeren en kunnen zij vragen stellen. Zo zijn zij goed voorbereid op de besluitvorming. Op dinsdag 16 april 2024 heeft de raad zich laten informeren over de inrichting van de Beethovenlaan en het Economisch Programma.

• Praat met de raad: Lia Prins (GroenLinks) en Gerard Slotema (PvdA)

23 april 2024

Dit is een bericht van de Zwijndrechtse politieke partijen GroenLinks en PvdA voor: Praat met de raad.
    Lia Prins en Gerard Slotema, fractievoorzitters GroenLinks en PvdA, hebben het over kwalijke stickers in Zwijndrecht.

• Gemeente gaat verder in gesprek met inwoners over hondenbeleid

23 april 2024

We willen het hondenbeleid verbeteren. Daarom gaan we de regels voor inwoners met honden opnieuw bekijken. En bijwerken als dat nodig is. Tot 25 maart kon u een vragenlijst invullen. Er volgen nu gesprekken met inwoners die zich hebben opgegeven om mee te doen met een denktank.

• Praat met de raad: Daan Spanjersberg (VVD) en Andries van Gemerden (ChristenUnie-SGP)

23 april 2024

Dit is een bericht van de Zwijndrechtse politieke partijen voor de rubriek: Praat met de raad. Dit keer Daan Spanjersberg, fractievoorzitter VVD over “Achter de schermen” en Andries van Gemerden, CU/SGP, over "Over de brug".

• Stadsnieuws 10 april 2024

09 april 2024, pdf, 6MB
  • Het beeld 'Stille Strijd' komt naar Zwijndrecht

Het is te zien van 22 april tot en met 6 mei 2024 op locatie Swanendrift (nabij de rotonde Laan van Walburg). Op 22 april vindt om 16.00 uur de officiële opening plaats door wethouders Ronald de Meij en Jacqueline van Dongen.

• Tegendraads: Nieuwe tentoonstelling in KunZt

'Tegendraads' is een expositie die van 14 april t/m 26 mei textielkunst laat zien in KunZt.
    Er worden de eigenwijze borduurwerken van Tilleke Schwarz en het vernieuwende papierwerk van Annelies Morris tentoongesteld. Schwarz onthult een nieuwe dimensie van borduurkunst met haar levendige composities, terwijl Morris, door papier onder de naaimachine te bewerken, een spannende synergie creëert tussen textiel en papier. 'Tegendraads' verwijst naar de essentie van draad, de ziel van textiel.

• Nog geen definitief besluit over ontwerp Beethovenlaan

04 april 2024

Op dinsdagavond 26 maart 2024 ging de gemeenteraad opnieuw in gesprek over het nieuwe ontwerp voor de Beethovenlaan. Tijdens deze vergadering is nog geen definitief besluit genomen. Daarom worden de werkzaamheden opnieuw vooruit geschoven.